Information til DM deltagerne

Information til rytterne

Velkommen til endnu et DM for ponyhold i Frederikshavn Rideklub. Vi ser frem til nogle dejlige dage med god ridning, god stemning og masser af sjov.

Tusind tak til alle de sponsorer, der har støttet os og medvirket til, at der er så mange flotte præmier til rytterne.

Stævneledelse

Dea Lysgaard

Janne Jensen

Peter Kofoed-Holm

Lone Holbæk

Dommere

Charlotte Gluud

Lone Dyg Larsen

Edel Hartig

Charlotte Friberg

Helle Munk Hansen

Kathrine Lynge Iversen

Jan Olsen

Betina Nielsen

Grethe Eriksen

Bente Thaagaard

Britta Egholm

Stinna Foldberg Nielsen

Kontaktperson

Janne Jensen  tlf 3017 2800

Stævnetelefon

3017 2800

Åbningstider i sekretariatet

Torsdag  16-21

Fredag    08 – slut

Lørdag    07- slut

Søndag  06.30 – slut

Stævnedyrlæge

Stævnesmed

Henvendelse i sekretariatet

Henvendelse i sekretariatet

Starttider

Starttider kan ses på Live.rideforbund.dk

Starttider til fredag forventes klar senest 2 timer efter lodtrækningen. Starttider til til søndagens klasser vil komme så hurtigt som muligt efter afslutningen af lørdagens klasser, men vi kan først begynde at arbejde med dem efter lørdagens klasser er afsluttet. Derfor bedes I have lidt tålmodighed.

Framelding

Senest kl. 15.00 dagen før klassens start.

Ekvipager, der ikke kommer i DM Finalen, skal umiddelbart efter kvalifikationen og senest kl. 17 meddele sekretariatet, såfremt de IKKE ønsker at ride en klasse søndag. Dette bedes venligst overholdt af hensyn til tidsplanen søndag.

Opstaldning                     

Heste modtages torsdag fra kl. 16.00.

Ønskes der morgenfodring, bedes du henvende dig i sekretariatet. Ekstra spåner kan købes ved henvendelse i sekretariatet.

Vi kan i langt de fleste tilfælde opfylde rytternes ønske om fast boks i år, men ikke ønsker om at stå i den ene eller anden stald eller ridehal. Opstaldningen er helt tilfældig fordelt.  Vi har i videst muligt omfang forsøgt at få holdene til at stå sammen.

Opstaldningsliste vil blive lagt på nettet onsdag aften den 14 september.

De ryttere, der skal starte DM klassen og ikke har bestilt boks, er blevet tildelt en boks, da ponyerne skal stå opstaldet på pladsen jfr. Reglementet.

De ryttere, der selv tømmer deres boks, kan ved henvendelse til den staldansvarlige få 200 kr retur. De faste bokse skal ikke tømmes helt, der skal blot tages klatter og vådt ud.

Baner

Banerne er åbne for ridning torsdag indtil kl. 20 og fredag fra 7 til 11.00 og 18.30-19.30. Lørdag 6.30-7.30 og 16.00 – 18.00 og søndag 6.30 – 07.00.

Fredag og lørdag rides der på 2 baner, søndag rides der på 3 baner.

Banen ved siden af opvisningsbanerne er en 15 minutters bane, hvor ekvipagen må opvarme de sidste 15 minutter inden start.

Præmieoverrækkelse

Præmieoverrækkelserne i søndagens almindelige klasser bliver afholdt umiddelbart efter klassens afslutning. Præmieoverrækkelsen for DM holdklassen forventes at kunne afholdes omkring kl 16.30.   Denne præmieoverrækkelse foregår til hest og såfremt der ændres på tidspunktet, vil det blive annonceret søndag morgen.

Rytterne møder til hest på opvarmningsbanen ca 20 minutter før præmieoverrækkelsen. Alle de hold der går i finalen, skal til præmieoverrækkelse.

Lodtrækning

Til DM klassen afholdes torsdag kl. 19.00 i teltet.

Parkering

Parkering af såvel Trailere som personbiler sker på marken bagved Frederikshavn Rideklub. Parkering på springbanen er reserveret udstillere og officials.

Pas

Alle bedes aflevere pas og klubmedlemsskabsbevis i sekretariatet. Passene/medlemsskabsbevis afleveres og afhentes holdvis.

El

Elkort afhentes i sekretariatet ved ankomst

Musik

Musik til lørdagens arrangement ”Stemning til hest” SKAL afleveres ved lodtrækningen torsdag eller i sekretariatet senest fredag kl. 12.00.

Speakersedler

Skal afleveres dagen inden klassen, hvis de skal læses op.

Læsning søndag

Søndag indtil kl. 15 vil der ikke være mulighed for at læsse på parkeringspladsen foran ridehallerne, idet der rides på banerne lige ovenfor. Området vil være afspærret.

Der kan læsses på området bag den lille ridehal og skabe mv. bedes ligeledes kørt bagvejen ud af hensyn til de ryttere der rider.

Til de der har bestilt hø vil der være hø uden for boksen. Har du brug for mere, kan du kontakte staldpersonalet eller sekretariatet.